2014年12月21日 星期日

(自我成長) 馬修麥康納的英雄

今天要分享的是第86屆奧斯卡最佳男主角獎得主:馬修麥康納
最近看了他主演的【星際效應】,讓我非常驚艷(從那之後,我常跟朋友說,如果2014只能選一部電影看,那就是星際效應,哈。)
另外,他的得獎感言,非常令人感動,帶來希望!但大家在轉述過程似乎常講不清楚或搞錯,不如,我們一起來認真看完整段感言內容吧^^

努力成為更好的自己,一起加油~克弦

-----

從性感男星轉型為實力派演員,馬修麥康納在今年以《藥命俱樂部》獲得第86屆奧斯卡最佳男主角的殊榮,他的演技和努力有目共睹,得獎感言更是發人深省,相當勵志且值得學習。

在宣布得獎的那一刻,他親吻妻子,和朋友擁抱,走上舞台從上一屆影后珍妮佛勞倫絲手上接下獎座。

接著他謝謝美國影藝學會以及其他入圍者,接著謝謝導演尚馬克瓦利及其他同劇演員。

然後開始他整段講辭最精彩的重點(附上中英文翻譯):

There are three things I need each day. One is something to look up to, one is something to look forward to and one is something to chase.

我人生的每一天都需要三樣東西。分別是仰望的對象、學習的對象以及追逐的目標。

First off I want to thank God, because that's who I look up to. He's graced my life with opportunities that I know are not of my hand or any other human hand. He has shown me that it's a scientific fact that gratitude reciprocates. In the words of the late (British actor) Charlie Laughton, who said, “When you got God you got a friend and that friend is you.”

首先,我要感謝神,祂是我仰望的對象。祂已經用機會賜福了我的生活,我知道這不是我的手或任何其他人的手能做的。祂已經告訴我,感恩回報是一個科學事實。如同已故的查理·勞頓說:當你認識神,你就得到一個朋友,那個朋友就是你自己。

To my family, to what I look forward to. To my father, I know he's up there right now with a big pot of gumbo, he's got a lemon meringue pie, he's probably up there in his underwear, he's got a cold can of Miller lite and he's dancing right now. To my dad, you taught me what it means to be a man. To my mother, who's here tonight, you taught me and my two brothers, demanded, that we respect ourselves. What we in turn learned was, we were then better able to respect others. Thank you for that momma.

接著我要感謝我的家人,兩位我學習的對象。我要感謝我的父親,我相信他現在正在天上煮著一大鍋秋葵飯,然後拿著檸檬派,又他或許正只穿著一條內褲,拿著米勒淡酒跳著舞。謝謝你教我如何成為一位男子漢。謝謝今晚在座的母親,你告訴我和兩個哥哥「人必自重」的道理,這也讓我們之後更懂得尊重他人,謝謝妳媽媽。

To my wife Camila and my kids Levi、Vida、Livingston, the courage and significance you give me every day I go out the door is unparalleled. You are the four people in my life I want to make the most proud of me. Thank you.

謝謝我的太太Camila和三個小孩Levi、Vida、Livingston,你們每天帶給我的勇氣和意義是無與倫比的,我希望能夠成為你們這輩子的驕傲,謝謝你們。

And to my hero - that's who I chase. When I was 15 years old I had a very important person in my life come to me and say: '”Who's your hero?“ I said I don't know, “I've got to think about that, give me a couple of weeks.” I come back two weeks later, this person comes up and says: “Who's your hero?” I said, “I've thought about it - it's me in 10 years!”

最後是我的英雄,我努力成為的目標。在我15歲的時候,有一位生命中很重要的人士曾經問過我:「誰是你心目中的英雄?」我說:「我從未想過這個問題,給我幾個禮拜的時間思考。」接著兩週後我又回去找他,他再度問了我相同的問題,我答:「我認真思考過後,覺得那個英雄就是『十年後的我』。」

So I turned 25, 10 years later, and that same person came to me and said, “So are you a hero? “ I was like, “Not even close. No No No!” He asked why? I said, “Because my hero is me at 35.” So every day, every week and every month and every year of my life my hero is always 10 years away. I'm never going to be my hero. I'm not going to attain that - I know I'm not. That's just fine with me because it gives me somebody to keep on chasing.

等到我25歲的時候,那個人又問:「所以你現在成為英雄了嗎?」我說:「不不不,差遠了!」他問為什麼?我說,因為我現在的英雄是「35歲的我」。所以其實之後的每一天、每一週、每一月、每一年,我這輩子的英雄都會是「十年後的那個我」。雖然我永遠也無法成為心目中的英雄,我知道不可能,但這也讓我永遠都有個不斷努力追逐的目標。

So to any of us, whatever those themes are, whatever it is we look up to, whatever it is we look forward to and whatever it is we're chasing, to that I say Amen. To that I say alright, alright, alright. To that I say, "Just keep living."

所以,不論你尊敬的對象是誰、學習的典範是誰、追逐的目標又是誰,我都向他們說句「阿門!」,然後唱一句「Alright~Alright~Alright!」我會對他們說:「享受人生!」

沒有留言:

我們的使命是要在世界各地凝聚一股善的力量:憑藉酬報優渥的事業機會、不斷創新的優質產品、和充實積極的優良文化,賦予人們提高生活品質的力量。

最新消息:https://www.evernote.com/shard/s10/sh/98d54d03-66ca-46fe-9493-da603031755b/a9920c1d5d224563853c6f6bea04dcb8

NU SKIN 寰宇領袖

陳克弦 Ellery Chen

賴佩宜 Emily Lai

FACEBOOK : ellerychen

Cell Phone : 0937967175

每天 都要離夢想更近一步